94-102 Łódź, ul. Nowe Sady 19

POSTĘPOWANIE NR 14/2020 - DOSTAWA PALIWA

Łódzki Zakład Usług Komunalnych informuje o wszczęciu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego pn.: ,,DOSTAWA PALIWA” - post. nr 14/2020.

Informacja o powyższym zamieszczona została w Biuletynie Zamówień Publicznych jako: OGŁOSZENIE NR 607744-N-2020 Z DNIA 6 LISTOPADA 2020 ROKU - „DOSTAWA PALIWA”.

Materiały przetargowe do pobrania tutaj


POSTĘPOWANIE NR 14/2020 – WYJAŚNIENIA

UWAGA : Łódzki Zakład Usług Komunalnych informuje, że w związku z toczącym się postępowaniem nr 14/2020 pn.: „DOSTAWA PALIWA” opublikowanym w dniu 06.11.2020 roku oraz otrzymaniem w dniach 10.11.2020 roku oraz 13.11.2020 roku pytań od Wykonawców o następującej treści:
1. Czy wyrazicie Państwo zgodę na zmianę zapisu w § 5 ust.3 oraz § 6 ust.3 poprzez zamianę słowa: „w dniu wystawienia faktury” do zmiany na słowa: „dokonania transakcji”, gdyż Wykonawca wystawia fakturę po zakończeniu okresu rozliczeniowego. Stawka podatku VAT musi być wskazana taka, jaka obowiązuje w dniu dokonania transakcji?

2. Czy wyrazicie Państwo zgodę na zmianę zapisu projektu umowy w § 6 ust.4 poprzez zaakceptowanie terminu płatności 30 dni od daty wystawienia?

W oferowanym systemie rozliczania transakcji bezgotówkowych termin płatności od daty doręczenia faktury nie funkcjonuje z uwagi na brak możliwości rejestrowania daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego i związanej z tym windykacji należności w przypadku występujących przeterminowań. W celu usprawnienia procesu otrzymywania faktur VAT, Wykonawca daje możliwość otrzymywania przez Zamawiającego faktury sprzedaży (w tym faktury korygującej/duplikatu) wystawianej w formie elektronicznej, tzw. e-faktura.
E-faktura posiada taką samą wartość prawną, jak faktura w formie papierowej, zawiera te same dane w związku z czym zastępuje tradycyjny dokument w wersji papierowej.
E-faktura umieszczana jest na specjalnie przeznaczonym Portalu maksymalnie jeden dzień roboczy po wystawieniu w systemie rozliczeniowo - księgowym Wykonawcy?

3. Czy wyrazicie Państwo zgodę na zmianę zapisu § 9 pkt I ust.2 lit.b) tiret piąty poprzez zmianę zapisu na następujący: ,,Naprawienie szkody przez Wykonawcę nie obejmuje utraconych przez Zamawiającego korzyści”?

4. Czy wyrazicie Państwo zgodę na zmianę zapisu w § 9 pkt I ust.1-3 poprzez akceptację, aby kara umowna liczona była od niezrealizowanej części wartości umowy?

5. Czy wyrazicie Państwo zgodę na zmianę w § 9 ust.1 poprzez wprowadzenia zapisu dotyczącego wyłączenia od kary umownej awarii systemu obsługi oraz przyjęcia paliwa na stacji paliw?

6. Czy Zamawiający wyrazi zgodę po wyborze oferty dodania do umowy jako załącznik regulaminu Wykonawcy „Ogólne Warunki Sprzedaży i Używania Kart Flotowych (...)?

7. W opisie przedmiotu zamówienia pkt. IV Zamawiający wskazał informację
o korzystaniu z kart paliwowych wyłącznie na podstawie przedstawionych przez tankującego kart drogowych lub raportów pracy sprzętu z pieczątką.
Czy Zamawiający wyrazi zgodę na odstąpienie od w/w dokumentów, ponieważ Wykonawca udostępnia:
a) Karty typu „S" - osoba poruszająca się pojazdem o numerze rejestracyjnym zgodnym z numerem pojazdu umieszczonym na Karcie Flota;
b) Karty typu „K" - osoba, której imię i nazwisko zostało umieszczone na Karcie Flota albo osoba, która posługuje się Kartą Flota wystawioną na kanister lub nazwę urządzenia/maszyny lub innego sprzętu Floty.
Każda transakcja bezgotówkowa zostanie zarejestrowana w systemie z podaniem numeru transakcji bezgotówkowej, daty, miejsca, wartości i ilości zakupionych produktów lub usług. Dokonanie przez użytkownika kart flotowych transakcji bezgotówkowej potwierdzone zostanie wydrukiem z terminalu albo pokwitowaniem. Użytkownik kart flotowych, sprawdzi prawidłowość danych w nich zawartych i otrzyma jego egzemplarz.”
Dokument wydania/ wydruk z terminala generowany jest po zatwierdzeniu transakcji poprawnym kodem PIN, poprawność dokonanej transakcji wskazuje zapis/informacja: ”KOD PIN POPRAWNY’’?

8. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia oferty przez Wykonawcę, który posiada minimum 5 całodobowych stacji paliw w Łodzi w tym jedną w odległości do 5 km? Druga stacja znajduje się w odległości do 5,3 km od siedziby Zamawiającego? (SIWZ Rozdział 4 oraz punkt 5.1.3.2)
Wykonawca chciałby złożyć konkurencyjną ofertę w przedmiotowym postępowaniu, jednakże druga z wymaganych przez Zamawiającego stacja paliw Wykonawcy, przekracza odległość o 300m (wg aplikacji google/maps).

9. Czy Zamawiający uzna za spełniony warunek punktu 5.1.3.1, jeśli Wykonawca wykaże, że należycie zrealizował dostawy paliw o łącznej wartości 500.000,00 zł
w ciągu roku, jednakże będą to bezgotówkowe zakupy paliw w ramach kart paliwowych dotyczących oleju napędowego i benzyn?
W ocenie Wykonawcy bezgotówkowe zakupy gazu LPG w ramach kart paliwowych w sieci stacji paliw Wykonawcy, nie odbiegają w swej specyfice od bezgotówkowych zakupów innych paliw – oleju napędowego i benzyn. Ponadto gaz LPG w zamówieniach nie stanowi produktu głównego i jest nabywany w zdecydowanie mniejszych ilościach.

10. Czy Zamawiający zaktualizuje normy dla paliw ciekłych, o których mowa we wzorze umowy § 1 ust. 5?
Informujemy, że obecnie obowiązują następujące normy dla paliw: PN-EN 590+a1:2017-06 dla oleju napędowego oraz PN-EN 228+A1:2017-06 dla benzyn.

11. Czy Zamawiający odstąpi od konieczności naliczania kary umownej, o której mowa w § 9 ust. 1, jeśli za brak możliwości zatankowania nie odpowiada Wykonawca (np. awaria prądu, siła wyższa)?

Zamawiający wyjaśnia:

Ad. 1.
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę § 5 ust.3 oraz § 6 ust.3 załącznika nr 8 do SIWZ – Wzór umowy - w ten sposób, ze słowa: „w dniu wystawienia faktury” zastępuje się słowami: „w dniu dokonania transakcji”, z uwagi na fakt, że wystawiane przez Wykonawcę faktury mają obejmować zbiorczo transakcje dokonane w danym okresie rozliczeniowym, wynikającym z umowy. W związku z powyższym na stronie internetowej Zamawiającego zamieszczono zmieniony Wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ wraz
z informacją o zmianie treści SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Ad. 2.
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę terminu płatności za wystawione przez Wykonawcę faktury, określonego w § 6 ust. 4 wzoru umowy, w ten sposób, że termin 30 dni będzie liczony od dnia wystawienia faktury nie zaś od dnia jej doręczenia, oraz dopuszcza faktury w formie elektronicznej (e-faktury). W związku z powyższym na stronie internetowej Zamawiającego zamieszczono zmieniony Wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ wraz z informacją o zmianie treści SIWZ w przedmiotowym zakresie.
Ad. 3.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę § 9 pkt I ust. 2 lit.b) tiret piąty wzoru umowy poprzez zmianę przedmiotowego zapisu na następujący: ,,Naprawienie szkody przez Wykonawcę nie obejmuje utraconych przez Zamawiającego korzyści”. Zamawiający nie przewidział bowiem umownego ograniczenia odpowiedzialności odszkodowawczej Wykonawcy w przypadku nienależytego wykonania zobowiązania (zamówienia), a co za tym idzie odpowiedzialność Wykonawcy z mocy prawa będzie obejmować zarówno szkodę rzeczywistą jak i utracone korzyści.

Ad. 4.
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę § 9 pkt I ust.1-3 wzoru umowy poprzez akceptację, aby kara umowna liczona była od wartości niezrealizowanej części umowy, przy czym poprzez niezrealizowaną część umowy Zamawiający uznaje niezrealizowane limity ilości poszczególnych rodzajów paliw określone w § 1 ust. 2 wzoru umowy. W związku
z powyższym na stronie internetowej Zamawiającego zamieszczono zmieniony Wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ wraz z informacją o zmianie treści SIWZ
w przedmiotowym zakresie.

Ad. 5.
Zamawiający wyraża zgodę na zmianę § 9 ust.1 wzoru umowy poprzez wprowadzenie wyłączenia naliczania kar umownych, w sytuacji gdy niemożność zatankowania paliwa na stacjach paliw znajdujących się w promieniu do 5 km od siedziby Zamawiającego wynika
z awarii systemu obsługi lub przyjęcia paliwa na tych stacjach. W związku
z powyższym na stronie internetowej Zamawiającego zamieszczono zmieniony Wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ wraz z informacją o zmianie treści SIWZ
w przedmiotowym zakresie.

Ad. 6.
Zamawiający wyraża zgodę na dodanie do umowy jako załącznika regulaminu Wykonawcy „Ogólne Warunki Sprzedaży i Używania Kart Flotowych (...)” w przypadku wyboru jego oferty i udzielenia mu zamówienia publicznego. Wynika to z § 3 ust.3 wzoru umowy, zgodnie z którym „regulamin używania kart paliwowych określi Wykonawca
i będzie on stanowił załącznik do niniejszej umowy”.

Ad. 7.
Zamawiający wyraża zgodę na odstąpienie od wymogu korzystania z kart paliwowych wyłącznie na podstawie przedstawionych przez tankującego kart drogowych lub raportów pracy sprzętu z pieczątką, mając na uwadze obecnie udostępniane przez Wykonawców rodzaje kart paliwowych, które przypisane są do danego pojazdu/sprzętu lub osoby.
W związku z powyższym na stronie internetowej Zamawiającego zamieszczono zmieniony Opis przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ wraz z informacją
o zmianie treści SIWZ w przedmiotowym zakresie.

Ad. 8.
Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca posiadał tylko jedną całodobową stację paliw w odległości do 5 km od siedziby Zamawiającego. Zgodnie z pkt 4 oraz pkt 5.1.3.2 Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował minimum 5 stacjami paliw na terenie miasta Łodzi, w tym 2 stacjami paliw w odległości maksimum do 5 km od siedziby Zamawiającego.
Ad. 9.
Tak, Zamawiający uzna za spełniony warunek określony w pkt 5.1.3.1 w odniesieniu do zrealizowanych dostaw paliw o łącznej wartości min. 500.000,00 zł w ciągu roku, w formie bezgotówkowych zakupów paliw w ramach kart paliwowych dotyczących oleju napędowego i benzyn. Ponadto, Zamawiający zwraca uwagę, iż udostępnione przez Wykonawcę karty paliwowe muszą zapewnić bezgotówkowe tankowanie benzyny, oleju napędowego i gazu LPG.

Ad. 10.
Zamawiający uaktualni normy, którym odpowiadają paliwa będące przedmiotem zamówienia. W związku z powyższym na stronie internetowej Zamawiającego zamieszczono informację
o zmianie treści SIWZ w przedmiotowym zakresie wraz z załącznikami.
Ad. 11.
Tak, Zamawiający odstąpi od naliczania kary umownej, o której mowa w § 9 ust. 1 wzoru umowy, jeżeli brak możliwości zatankowania wynikać będzie z siły wyższej bądź innej przyczyny niezależnej od Wykonawcy. W związku z powyższym na stronie internetowej Zamawiającego zamieszczono zmieniony Wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ wraz z informacją o zmianie treści SIWZ w przedmiotowym zakresie.


POSTĘPOWANIE NR 14/2020 – ZMIANA SIWZ

Łódzki Zakład Usług Komunalnych informuje, że w związku z toczącym się postępowaniem nr 14/2020 pn.: „DOSTAWA PALIWA” opublikowanym w dniu 06.11.2020, w dniu 13.11.2020 dokonuje się zmiany SIWZ oraz załącznika nr 1 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia i załącznika nr 8 do SIWZ – Wzór umowy. Pozostałe załączniki pozostają bez zmian. Wskazane zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.
W świetle powyższego, w oparciu o art. 38 ust. 4a w związku z art. 12a ust. 2 ustawy PZP, Zamawiający informuje, że zmianie ulegają terminy składania i otwarcia ofert. Oferty do przedmiotowego postępowania należy składać do dnia 19 listopada 2020 roku do godz. 11:00. Termin otwarcia ofert: 19 listopada 2020 roku godz. 11:30. Publikacja zmiany ogłoszenia o zamówieniu w zakresie wyżej wskazanego terminu składania i otwarcia ofert oraz w zakresie zaktualizowania obowiązujących norm dla paliw ciekłych, została zamieszczona w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 540226963-N-2020 z dnia 13-11-2020 roku. Zmianę terminu składania i otwarcia ofert uwzględniono również w treści SIWZ (pkt 12.1, 12.2. oraz pkt 12.5.).
Zawiadomienie o zmianie wraz z SIWZ, zmienionymi załącznikami: nr 1 (OPZ), nr 8 (Wzór umowy) oraz ogłoszeniem – do pobrania tutaj.


 POSTĘPOWANIE NR 14/2020 - OTWARCIE OFERT

 INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT

I. ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Zamawiający działając w trybie art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t. j.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1843, ze zm.), informuje o wyborze oferty najkorzystniejszej w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn.: ,,DOSTAWA PALIWA” – nr referencyjny 14/2020.

Zamawiający przeprowadził badanie i ocenę złożonych oraz niepodlegających odrzuceniu ofert na podstawie kryteriów określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, tj.: cena oferty brutto.

Na realizację przedmiotu zamówienia złożono 2 oferty.

 

Nr oferty

Nazwa i adres Wykonawcy

Kryteria Punkty
Nazwa kryterium Deklaracja wykonawcy Dla danego kryterium Ogółem

1.

POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN S.A.

ul. Chemików 7

09-411 Płock

Cena oferty brutto

953.700,00 złotych

97,86 pkt

97,86 pkt

2.

CIRCLE K

POLSKA Sp. z o.o.

ul. Puławska 86

02-603 Warszawa

Cena oferty brutto

933.300,00 złotych

100 pkt

100 pkt

 

Jako ofertę najkorzystniejszą na realizację przedmiotu zamówienia wybrano ofertę przedsiębiorcy CIRCLE K POLSKA Sp. z o. o., ul. Puławska 86, 02-603 Warszawa - cena oferty brutto:  933.300,00 złotych.

Wybrana oferta spełnia wymagania Zamawiającego i uzyskała najwyższą ilość punktów.


Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.
Nie masz konta? Załuż je teraz? Zarejestruj teraz!

Zaloguj się do swojego konta