POSTĘPOWANIE NR 2/2020 -WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA
Łódzki Zakład Usług Komunalnych informuje o wszczęciu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego pn.:
DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE INSTALACJI WENTYLACJI MECHANICZNEJ – MONTAŻ KANAŁÓW, URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU W BUDYNKU UŻYTKOWYM
O CHARAKTERZE ADMINISTRACYJNYM POŁOŻONYM W ŁODZI PRZY UL. TUWIMA 36
Informacja o powyższym zamieszczona została w Biuletynie Zamówień Publicznych jako: OGŁOSZENIE NR 534397-N-2020 Z DNIA 24 KWIETNIA 2020 ROKU: DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE INSTALACJI WENTYLACJI MECHANICZNEJ – MONTAŻ KANAŁÓW, URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU W BUDYNKU UŻYTKOWYM O CHARAKTERZE ADMINISTRACYJNYM POŁOŻONYM W ŁODZI PRZY UL. TUWIMA 36.
Materiały przetargowe do pobrania tutaj
POSTĘPOWANIE NR 2/2020 – WYJAŚNIENIA
UWAGA : Łódzki Zakład Usług Komunalnych informuje, że w związku z toczącym się postępowaniem NR 2/2020: POSTĘPOWANIE NR 2/2020 - DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE INSTALACJI WENTYLACJI MECHANICZNEJ – MONTAŻ KANAŁÓW, URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU W BUDYNKU UŻYTKOWYM O CHARAKTERZE ADMINISTRACYJNYM POŁOŻONYM W ŁODZI PRZY UL. TUWIMA 36 opublikowanym w dniu 24.04.2020 oraz otrzymaniem w dniu 30.04.2020 r. pytań od jednego z Wykonawców o następującej treści:
1.
W SIWZ w pkt. 13.2 znajduje się następujący zapis „Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SIWZ, OPZ wraz z załącznikami i wzoru umowy oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca
z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia w tym koszty: robót przygotowawczych, porządkowych, wywozu i utylizacji materiałów, wszelkie koszty utrzymania zaplecza budowy, koszty sporządzenia dokumentacji powykonawczej.”. W niniejszym zapisie nie zostały wyszczególnione koszty przeglądów gwarancyjnych. Również w Załączniku 2a do SIWZ (kosztorys ofertowy) nie występuje taka pozycja. Natomiast w Załączniku 8 do SIWZ (wzór umowy) w §.16. ust. B pkt. 1. znajduje się zapis, iż w okresie rękojmi i gwarancji Wykonawca zobowiązany jest dokonywania na swój koszt i we własnym zakresie przeglądów okresowych. Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie Wykonawcy jest dokonywanie przeglądów gwarancyjnych urządzeń wentylacyjnych. Prosimy również o dodanie pozycji kosztorysowej związanej z kosztami przeglądów lub o określenie pozycji w Załączniku 2a, w którym należy uwzględnić te koszty.
2.
W formularzu ofertowym na str. 2 w tabeli należy podać łączną wartość brutto zamówienia. Poniżej tabeli znajduje się zapis, że ww. kwota powinna uwzględniać wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia w tym m. in. koszty robót przygotowawczych, robocizny, materiałów, dostawy, montażu i uruchomienia instalacji wentylacji mechanicznej – montaż kanałów, urządzeń i osprzętu oraz prac porządkowych, a nadto wszelkie koszty utrzymania zaplecza budowy, sporządzenia dokumentacji powykonawczej oraz instrukcji eksploatacji.
Prosimy o informację czy w łącznej wartości brutto powinny zostać uwzględnione koszty przeglądów w okresie trwania gwarancji urządzeń wentylacyjnych.
3.
W Załączniku 8 do SIWZ (wzór umowy) w §.16. ust. A pkt. 2. znajduje się zapis, iż w okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca przejmuje na siebie wszelkie obowiązki mające wpływ na trwałość gwarancji producenta.
Zgodnie z §.16. ust. B pkt. 2. „Strony ustalają, że pierwszy przegląd w okresie trwania rękojmi i gwarancji przedmiotu umowy będzie wyznaczony po upływie pierwszego roku, a następne po upływie każdego roku w celu ustalenia jego stanu technicznego.” Podstawowym obowiązkiem Wykonawcy związanym z utrzymaniem warunków gwarancji urządzeń jest wykonywanie co najmniej dwa razy w roku przeglądów technicznych urządzeń przez firmy posiadające odpowiedni status potwierdzony certyfikatem dystrybutora. Przeprowadzanie przeglądów w cyklu półrocznym jest wymaganym warunkiem stawianym przez producenta urządzeń.
Zwracamy się z prośbą o modyfikację zapisów wzoru umowy w następującej formie „Strony ustalają, że pierwszy przegląd w okresie trwania rękojmi i gwarancji przedmiotu umowy będzie wyznaczony po upływie pierwszych 6 miesięcy, a następne po upływie każdych kolejnych 6 miesięcy w celu ustalenia jego stanu technicznego.”
4.
Prosimy o informację, jakie parametry techniczne, jakościowe będą porównywane w przypadku złożenia oferty z zastosowaniem urządzeń równoważnych do central wentylacyjnych.
5.
Prosimy o informację czy w sytuacji składania oferty z zastosowaniem urządzeń zamiennych, do oferty należy załączyć dokumenty techniczne/materiałowe zaproponowanych urządzeń technicznych. Jeśli tak, to które z dokumentów obowiązkowo należy przedstawić w formie załącznika?
6.
Prosimy o potwierdzenie, że w sytuacji składania oferty z zastosowaniem urządzeń zamiennych, niezałączenie któregoś z dokumentów technicznych/materiałowych dla zaproponowanych urządzeń technicznych nie spowoduje odrzucenia oferty Wykonawcy.
Zamawiający wyjaśnia:
Ad. pkt 1.
Usunięto w Załączniku 8 do SIWZ (wzór umowy) z §.16 cały ust. B (punkty od 1 do 5).
Ad. pkt 2.
W związku ze zmianą opisaną w ad.1, w łącznej wartości brutto nie należy uwzględniać kosztów przeglądów w okresie trwania gwarancji urządzeń wentylacyjnych.
Ad. pkt 3.
Usunięto w Załączniku 8 do SIWZ (wzór umowy) z §.16 ust. A pkt. 2 oraz cały ust. B (punkty od 1 do 5).
Ad pkt 4.
Porównywane będą:
• wydajność w [m3/h];
• spręż dyspozycyjny w [Pa];
• moc wentylatorów w [kW] – przewidywane zasilanie 3NPE 400 V, 50 Hz;
• moc nagrzewnicy elektrycznej w [kW] – przewidywane zasilanie 3NPE 400 V, 50 Hz;
• parametry akustyczne urządzenia;
• ECODESIGN – ocena zgodności z ERP (2016).
Ad. pkt 5.
TAK – specyfikację techniczną urządzenia zawierającą:
• główne parametry urządzenia, w tym parametry akustyczne;
• rysunki urządzeń;
• szczegółowe parametry urządzenia;
• ECODESIGN – ocenę zgodności z ERP (2016).
Ad. pkt 6.
Informujemy, że w sytuacji składania oferty, niezałączenie któregoś z dokumentów technicznych/materiałowych dla zaproponowanych urządzeń technicznych spowoduje odrzucenie oferty, bez względu na to czy są to urządzenia zamienne czy nie.
POSTĘPOWANIE NR 2/2020 – ZMIANA SIWZ
Łódzki Zakład Usług Komunalnych informuje, że w związku z toczącym się postępowaniem NR 2/2020: POSTĘPOWANIE NR 2/2020 - DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE INSTALACJI WENTYLACJI MECHANICZNEJ – MONTAŻ KANAŁÓW, URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU W BUDYNKU UŻYTKOWYM O CHARAKTERZE ADMINISTRACYJNYM POŁOŻONYM W ŁODZI PRZY UL. TUWIMA 36 opublikowanego w dniu 24.04.2020 w dniu 5.05.2020 dokonuje się zmiany SIWZ w zakresie załącznika nr 8 do SIWZ – wzór umowy. Pozostałe załączniki pozostają bez zmian.
Zawiadomienie o zmianie wraz ze zmienionym załącznikiem nr 8 do SIWZ – wzór umowy, do pobrania tutaj.
POSTĘPOWANIE NR 2/2020 - WYJAŚNIENIA-2
UWAGA: Łódzki Zakład Usług Komunalnych informuje, że w związku z toczącym się postępowaniem NR 2/2020: POSTĘPOWANIE NR 2/2020 - DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE INSTALACJI WENTYLACJI MECHANICZNEJ – MONTAŻ KANAŁÓW, URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU W BUDYNKU UŻYTKOWYM O CHARAKTERZE ADMINISTRACYJNYM POŁOŻONYM W ŁODZI PRZY UL. TUWIMA 36 opublikowanym w dniu 24.04.2020 roku oraz otrzymaniem w dniu 4 maja 2020 roku pytań od jednego z Wykonawców o następującej treści:
1.
Prosimy o podanie sposobu wykończenia (obróbki) przejścia kanałów w izolacji przez ścianę, z uwagi na fakt, iż kanały na 5. piętrze będą prowadzone bez zabudowy i będą widoczne.
2.
Centrala N7W7 ma zostać wyposażona w chłodnicę bezpośrednią pracującą na czynniku R410A. Prosimy o potwierdzenie, że ww. sekcja centrali wentylacyjnej stanowi integralną część urządzenia, niewymagającą współpracy z osobnym agregatem freonowym. Jeżeli nie, to czy w zakres postępowania wchodzi zakup i montaż agregatu freonowego współpracującego z centralą.
3.
W przypadku konieczności ujęcia w wycenie zakupu i montażu agregatu freonowego współpracującego z centralą wentylacyjną N7W7, prosimy o modyfikację kosztorysu ofertowego w formie dodania pozycji kosztorysowej uwzględniającej ww. zakres prac lub wskazanie, w której istniejącej pozycji należy to przewidzieć.
4.
Na rys. 128(57)02-08 oraz 128(57)-08A w osiach I-7 został zaznaczony komin odprowadzający spaliny z agregatu prądotwórczego. Prosimy o informację czy ww. komin wchodzi w zakres niniejszego postępowania. Jeśli tak, prosimy o uzupełnienie kosztorysu ofertowego o elementy wchodzące w skład ciągu wraz z wytycznymi wykonania.
Zamawiający wyjaśnia:
Ad. pkt 1.
Opisane powyżej obróbki kanałów na 5 piętrze nie wchodzą w zakres niniejszego postępowania.
Ad. pkt 2.
W zakres postępowania wchodzi zakup, montaż, połączenie z centralą wentylacyjną oraz uruchomienie agregatu freonowego (skraplającego) dostosowanego do chłodnicy freonowej centrali wentylacyjnej N7W7, w związku z czym zmieniono:
- treść załącznika nr 1 do SIWZ - ,,Opis przedmiotu zamówienia OPZ wraz z załącznikami i dokumentacją wykonawczą” w zakresie punktu 4 podpunkt 2.3.1., który po wprowadzonej zmianie uzyskał następujące brzmienie: ,,Dostawa wewnętrznej centrali wentylacyjnej, nawiewno-wywiewnej o głównych parametrach przedstawionych w załączniku nr 5 oraz wyposażeniu i orientacyjnych wymiarach przedstawionych w załączniku nr 6 wraz z zewnętrzną jednostką chłodzącą do wymiennika freonowego”;
- treść Załącznika nr 2a do SIWZ - „Wzór kosztorysu ofertowego” w zakresie poz. nr 55 (opis i wyliczenia), która po zmianie uzyskała następujące brzmienie: ,,Centrala wentylacyjna nawiewno-wywiewna N7W7_XPO4 wraz z zewnętrzną jednostką chłodzącą do wymiennika freonowego” oraz w zakresie poz. nr 57 (opis i wyliczenia), która po zmianie uzyskała następujące brzmienie: ,,Montaż central wentylacyjnych wraz z konstrukcjami
i elementami mocującymi”;
- treść Załącznika nr 8 do SIWZ - „Wzór umowy” w zakresie § 2 ust. 1 pkt 1.3., który otrzymuje następujące brzmienie: ,,Dostawa wewnętrznej centrali wentylacyjnej, nawiewno-wywiewnej o głównych parametrach przedstawionych w załączniku nr 5 oraz wyposażeniu i orientacyjnych wymiarach przedstawionych w załączniku nr 6 wraz z zewnętrzną jednostką chłodzącą do wymiennika freonowego” oraz w zakresie § 7 ust I, w którym dodano pkt. 6 w brzmieniu: ,,Posiada wiedzę, że w projekcie wykonawczym nie wskazano zewnętrznej jednostki chłodzącej do wymiennika freonowego oraz jej usytuowania oraz że element ten wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia w ramach wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej N7W7. Wykonawca w porozumieniu
z Zamawiającym i Inwestorem ustali usytuowanie ww. elementu w sposób zapewniający niezakłóconą i prawidłową pracę wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej N7W7, które znajdzie odzwierciedlenie w dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez Wykonawcę.”
Ad. pkt 3.
Wycenę zakupu i dostawy centrali wentylacyjnej N7W7 oraz agregatu freonowego współpracującego z tą centralą umieszczono w poz. 55 zmodyfikowanego załącznika o nazwie: 2020_2_zal.2a-kosztorys_ofertowy, natomiast wycenę montażu w/w urządzeń należy umieścić jako część składową poz. 57 zmodyfikowanego załącznika o nazwie: 2020_2_zal.2a-kosztorys_ofertowy.
Ad pkt 4.
Zakup, dostawa i montaż w/w komina nie wchodzi w zakres niniejszego postępowania.
POSTĘPOWANIE NR 2/2020 - ZMIANA SIWZ - 2
Łódzki Zakład Usług Komunalnych informuje, że w związku z toczącym się postępowaniem NR 2/2020: POSTĘPOWANIE NR 2/2020 - DOSTAWA, MONTAŻ
I URUCHOMIENIE INSTALACJI WENTYLACJI MECHANICZNEJ – MONTAŻ KANAŁÓW, URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU W BUDYNKU UŻYTKOWYM O CHARAKTERZE ADMINISTRACYJNYM POŁOŻONYM W ŁODZI PRZY UL. TUWIMA 36 opublikowanego w dniu 24.04.2020 roku, w dniu 8.05.2020 roku dokonuje się zmiany SIWZ w zakresie treści załącznika nr 1 do SIWZ – „Opis Przedmiotu Zamówienia OPZ wraz z załącznikami
i dokumentacją wykonawczą”, załącznika nr 2a - „Wzór kosztorysu ofertowego” oraz załącznika nr 8 do SIWZ – „Wzór umowy”. Pozostałe załączniki pozostają bez zmian.
Zamawiający informuje, że wobec powyższego zmianie ulegają terminy składania i otwarcia ofert. Oferty do przedmiotowego postępowania należy składać do dnia 18 maja 2020 r. do godz. 11:00. Termin otwarcia ofert 18 maja 2020 r. godz. 11:30.
Publikacja zmiany ogłoszenia o zamówieniu w zakresie wyżej wskazanego terminu składania i otwarcia ofert została zamieszczona w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 540079460-N-2020 z dnia 08-05-2020 r. Zmianę wskazanego terminu uwzględniono również w treści SIWZ (pkt 12.2. oraz pkt 12.5.).
Zawiadomienie o zmianie wraz z siwz i zmienionymi załącznikami: nr 1 do SIWZ - „Opis Przedmiotu Zamówienia OPZ wraz z załącznikami i dokumentacją wykonawczą”, załącznikiem nr 2a do SIWZ - „Wzór kosztorysu ofertowego” oraz załącznikiem nr 8 do SIWZ – „Wzór umowy” – do pobrania tutaj.
POSTĘPOWANIE NR 2/2020 - OTWARCIE OFERT
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT ,,DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE INSTALACJI WENTYLACJI MECHANICZNEJ – MONTAŻ KANAŁÓW, URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU W BUDYNKU UŻYTKOWYM O CHARAKTERZE ADMINISTRACYJNYM POŁOŻONYM W ŁODZI PRZY UL. TUWIMA 36”
WARTOŚĆ PRZEZNACZONA PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO NA REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA:
627.754,00 złotych brutto
ZBIORCZE ZESTAWIENIE OFERT
w kryteriach: cena (C), termin zakończenia prac montażowych związanych z
realizacją etapu I zamówienia (T), gwarancja i rękojmia na wykonane roboty (G),
Nr oferty |
Nazwa i adres Wykonawcy |
Kryteria | |
Nazwa kryterium | Deklaracja Wykonawcy |
||
1. | VENTRA CLIMA INWESTYCJE Sp. z o. o. ul. Zbąszyńska 4 91-342 Łódź |
Cena | 499.838,79 złote brutto |
Termin zakończenia prac montażowych związanych z realizacją etapu I zamówienia |
skrócenie terminu o 3 tygodnie |
||
Gwarancja i rękojmia na wykonane roboty | 84 miesiące |
POSTĘPOWANIE NR 2/2020 - ROZSTRZYGNIĘCIE - WYBÓR OFERTY
Zamawiający działając w trybie art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. 2019 poz. 1943 ze zm.), informuje o wyborze oferty najkorzystniejszej w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: ,,DOSTAWA, MONTAŻ I URUCHOMIENIE INSTALACJI WENTYLACJI MECHANICZNEJ – MONTAŻ KANAŁÓW, URZĄDZEŃ I OSPRZĘTU W BUDYNKU UŻYTKOWYM O CHARAKTERZE ADMINISTRACYJNYM POŁOŻONYM W ŁODZI PRZY UL. TUWIMA 36”.
Szczegółowe informacje do pobrania tutaj