ódzki Zakad Usug Komunalnych informuje o wszczciu postpowania
pn. Dostawa i monta stolarki drewnianej - obiekt budowlany przy ul. Piotrkowskiej 243 w odzi (nr postp. 8/2016).
Informacja o powyszym zostaa zamieszczona w BZP:
ód: Dostawa i monta stolarki drewnianej - obiekt budowlany przy ul. Piotrkowskiej 243 w odzi
Numer ogoszenia: 132567 - 2016; data zamieszczenia: 13.07.2016
OGOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogoszenia: obowizkowe.
Ogoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJCY
I. 1) NAZWA I ADRES: ódzki Zakad Usug Komunalnych , ul. Nowe Sady 19, 94-102 ód, woj. ódzkie.
Adres strony internetowej zamawiajcego: www.lzuk.lodz.pl;
Adres korespondencyjny Zakadu : zaklad@lzuk.lodz.pl
Adres korespondencyjny Dziau Zamówie Publicznych: przetargi@lzuk.lodz.pl
2) RODZAJ ZAMAWIAJCEGO: Administracja samorzdowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRELENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajcego: Dostawa i monta stolarki drewnianej - obiekt budowlany przy ul. Piotrkowskiej 243 w odzi.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okrelenie przedmiotu oraz wielkoci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegajca na dostawie i montau nowej drewnianej stolarki okiennej i drzwiowej dla potrzeb remontowanej nieruchomoci przy ul. Piotrkowskiej 243 w odzi (prawa i lewa oficyna) z podziaem na czci dot.: 1) stolarki okiennej, 2)stolarki drzwiowej zgodnie z zakresem opisanym szczegóowo w siwz i projekcie budowlanym.
II.1.5) NIE przewiduje si udzielenia zamówie uzupeniajcych.
II.1.6) Wspólny Sownik Zamówie (CPV): 45.45.30.00-7, 45.42.00.00-7, 45.42.21.00-2, 45.40.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza si zoenie oferty czciowej: tak, liczba czci: 2.
II.1.8) Czy dopuszcza si zoenie oferty wariantowej: nie.
II.1.9) Zamawiajcy nie dopuszcza skadania ofert równowanych.
II.1.10) Zamawiajcy nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zgodnie z art. 45 Pzp. ust. 2 i 4 Zamawiajcy przewiduje wniesienie wadium w wysokoci: dla czci 1: 2.000,00 z (sownie: dwa tysice zotych) dla czci 2: 1.500,00 z (sownie: jeden tysic piset zotych)
III.2) ZALICZKI: nie dotyczy
III.3) WARUNKI UDZIAU W POSTPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPENIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okrelonej dziaalnoci lub czynnoci, jeeli przepisy prawa nakadaj obowizek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny speniania tego warunku
Wykonawca potwierdza spenienie tego warunku poprzez zoenie owiadczenia
o spenianiu warunków udziau w postpowaniu w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz odpowiednich dokumentów.
Ocena speniania przedstawionego powyej warunku zostanie dokonana na podstawie zoonych owiadcze, wg formuy : spenia - nie spenia.
III.3.2) Wiedza i dowiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny speniania tego warunku
Warunkiem jest naleyte wykonanie robót budowlanych okrelone przedmiotem zamówienia dla danej jego czci na kwot: min. 80 tys. z brutto dla czci 1 w skali jednego roku , min. 70 tys. z brutto dla czci 2 w skali jednego roku w okresie piciu lat przed dniem wszczcia postpowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeeli okres dziaalnoci jest krótszy - w tym okresie.
Wykonawca potwierdza spenienie tego warunku poprzez zoenie owiadczenia na druku stanowicym zacznik do SIWZ oraz potwierdzenie go dokumentami wiadczcymi
o naleytym wykonaniu przedmiotowych robót.
Ocena speniania przedstawionego powyej warunku zostanie dokonana na podstawie zoonych dokumentów i owiadcze, wg formuy: spenia - nie spenia.
III.3.3) Potencja techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny speniania tego warunku
Warunkiem jest posiadanie odpowiedniej iloci i rodzaju sprztu umoliwiajcego waciw
i terminow realizacj przedmiotu zamówienia.
Wykonawca potwierdza spenienie tego warunku poprzez zoenie owiadczenia o spenianiu warunków udziau w postpowaniu
w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz poprzez zoenie owiadczenia na druku stanowicym zacznik do SIWZ.
Ocena speniania przedstawionego powyej warunku zostanie dokonana na podstawie zoonych owiadcze, wg formuy : spenia - nie spenia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny speniania tego warunku
Warunkiem jest posiadanie i zaangaowanie odpowiedniej liczby osób, posiadajcych niezbdne uprawnienia, wiedz i dowiadczenie do wykonywania powierzonych im robót
i innych czynnoci w ramach wykonania Umowy, oraz posiadanie stosownych uprawnie budowlanych w zakresie prowadzonych robót przez osob sprawujc nadzór ze strony Wykonawcy.
(Osoba przewidziana do penienia funkcji kierownika robót winna posiada wymagane przez Ustaw Prawo budowlane odpowiednie uprawnienia do penienia w/w samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz by wpisana na list czonków waciwej izby samorzdu zawodowego - posiada aktualne zawiadczenie o przynalenoci do Izby).
Wykonawca potwierdza spenienie tego warunku poprzez zoenie owiadczenia
o spenianiu warunków udziau w postpowaniu w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. oraz podpisujc stosowne owiadczenie na formularzu ofertowym stanowice zacznik do SIWZ, Ocena speniania przedstawionego powyej warunku zostanie dokonana na podstawie zoonych owiadcze, wg formuy: spenia - nie spenia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny speniania tego warunku
Warunkiem jest posiadanie ubezpieczenia OC od prowadzonej dziaalnoci zwizanej
z przedmiotem zamówienia na kwot: min. 100 tys. z, (bez wzgldu na ilo wybranych czci zamówienia).
Wykonawca potwierdza spenienie tego warunku poprzez zoenie stosownych dokumentów. Jeeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie moe przedstawi danego dokumentu, moe przedstawi inny dokument potwierdzajcy, e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialnoci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaalnoci zwizanej z przedmiotem zamówienia.
W przypadku polisy, której okres wanoci upywa bdzie przed zakoczeniem realizacji zamówienia, wraz z ofert Wykonawca zobowizany jest do zoenia zobowizania (w formie odrbnego owiadczenia na pimie zaczonym do oferty) do jej przeduenia na okres wykonywania obowizków umownych
Ocena speniania przedstawionego powyej warunku zostanie dokonana na podstawie zoonych dokumentów i owiadcze, wg formuy: spenia - nie spenia.
III.4) INFORMACJA O OWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ DOSTARCZY WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPENIANIA WARUNKÓW UDZIAU W POSTPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania speniania przez wykonawc warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz owiadczenia o spenianiu warunków udziau w postpowaniu naley przedoy:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piciu lat przed upywem terminu skadania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziau w postpowaniu, a jeeli okres prowadzenia dziaalnoci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartoci, daty i miejsca wykonania oraz z zaczeniem dowodów dotyczcych najwaniejszych robót, okrelajcych, czy roboty te zostay wykonane w sposób naleyty oraz wskazujcych, czy zostay wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidowo ukoczone;
owiadczenie, e osoby, które bd uczestniczy w wykonywaniu zamówienia, posiadaj wymagane uprawnienia, jeeli ustawy nakadaj obowizek posiadania takich uprawnie;
opacon polis, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzajcy, e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialnoci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaalnoci zwizanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powoujcy si przy wykazywaniu spenienia warunków udziau w postpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkada nastpujce dokumenty dotyczce podmiotów, zasobami których bdzie dysponowa wykonawca:
opacon polis, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzajcy, e inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialnoci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaalnoci zwizanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, naley przedoy:
owiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z waciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dziaalnoci gospodarczej, jeeli odrbne przepisy wymagaj wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeniej ni 6 miesicy przed upywem terminu skadania ofert;
wykonawca powoujcy si przy wykazywaniu speniania warunków udziau w postpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bd bray udzia w realizacji czci zamówienia, przedkada take dokumenty dotyczce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okrelonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeeli wykonawca ma siedzib lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzib lub miejsce zamieszkania potwierdzajcy, e:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogoszono upadoci - wystawiony nie wczeniej ni 6 miesicy przed upywem terminu skadania ofert;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania si o zamówienie - wystawiony nie wczeniej ni 6 miesicy przed upywem terminu skadania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczce przynalenoci do tej samej grupy kapitaowej
lista podmiotów nalecych do tej samej grupy kapitaowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, e nie naley do grupy kapitaowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJCYCH, E OFEROWANE DOSTAWY, USUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJ OKRELONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, e oferowane roboty budowlane, dostawy lub usugi odpowiadaj okrelonym wymaganiom naley przedoy:
inne dokumenty
Owiadczenie o zgodnoci wyrobu budowlanego z indywidualn dokumentacj techniczn do jednostkowego zastosowania do danego obiektu wg art. 10 Ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych ( Dz. U. z 2004 r. Nr 92, poz. 881 ) . doczone po zrealizowaniu kadego etapu robót przez Wykonawc, który zamówienie to wykonuje.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Kserokopie dokumentów - uprawnienia budowlane osoby przewidzianej do penienia funkcji kierownika robót ze strony Wykonawcy oraz jego aktualne zawiadczenie o przynalenoci do Izby samorzdu zawodowego - tylko w przypadku Wykonawcy, któremu zostanie udzielone zamówienie (konieczno dostarczenia dokumentów przed podpisaniem umowy!).
Uprawnienia, o których mowa powyej, powinny by zgodne z ustaw z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2016r., poz. 290) oraz Rozporzdzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 wrzenia 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 r., poz. 1278). Dopuszcza si wane, odpowiadajce im uprawnienia wydane na podstawie wczeniej obowizujcych przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza si równowane kwalifikacje zdobyte w innych pastwach, na zasadach okrelonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, z uwzgldnieniem postanowie z ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pastwach czonkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwizane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 90
2 - Okres gwarancji - 10
IV.2.2) Aukcja elektroniczna : nie dotyczy
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje si istotne zmiany postanowie zawartej umowy w stosunku do treci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowie umowy oraz okrelenie warunków zmian
1. Zmiana treci umowy moe nastpi wycznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówie publicznych i pod rygorem niewanoci wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2.Strony maj prawo do przeduenia terminu zakoczenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których bdzie zagroone dotrzymanie terminu zakoczenia robót, w nastpujcych sytuacjach:
a) jeeli przyczyny, z powodu których bdzie zagroone dotrzymanie terminu zakoczenia robót bd nastpstwem okolicznoci, za które odpowiedzialno ponosi Zamawiajcy, w szczególnoci bd nastpstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, koniecznoci zmian Dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okolicznoci miay lub bd mogy mie wpyw na dotrzymanie terminu zakoczenia robót,
b) gdy wystpi niekorzystne warunki atmosferyczne uniemoliwiajce prawidowe wykonanie robót, w szczególnoci z powodu technologii realizacji prac okrelonej: Umow, normami lub innymi przepisami, wymagajcej konkretnych warunków atmosferycznych, jeeli konieczno wykonania prac w tym okresie nie jest nastpstwem okolicznoci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno,
c) wystpienia siy wyszej uniemoliwiajcej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. ( - Sia wysza jest to zdarzenie, którego strony nie mogy przewidzie, któremu nie mogy zapobiec, ani nie mog przeciwdziaa, a które uniemoliwia Wykonawcy wykonanie w czci lub w caoci jego zobowiza).
3.Dodatkowo Zamawiajcy moe wyrazi zgod na dokonanie zmian postanowie zawartej umowy w stosunku do treci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
w sytuacji:
a)zmiana jest nieistotna,
b)ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowizywania umowy,
c)zmiany powszechnie obowizujcych przepisów prawa -jeeli zmiany te bd miay wpyw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawc, d)zmiany osób, o których mowa w § 7 ust. 2 umowy w przypadkach: mierci, choroby lub zdarze losowych, niewywizywania si tych osób z obowizków wynikajcych z umowy oraz gdy konieczno zmiany wynika z przyczyn niezalenych od stron (np. rezygnacja),
4. Zmiany umowy, w rozumieniu art. 144 ustawy - Prawo zamówie publicznych, nie stanowi:
a)zmiana danych teleadresowych stron,
b)zmiana danych rejestrowych stron.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.lzuk.lodz.pl/17/images/docs/2016_8_siwz.pdf
Specyfikacj istotnych warunków zamówienia mona uzyska pod adresem:
ódzki Zakad Usug Komunalnych
ul. Nowe Sady 19
94-102 ód
(pok. 216).
IV.4.4) Termin skadania ofert: 28.07.2016 godzina 11:00,
miejsce: ódzki Zakad Usug Komunalnych
ul. Nowe Sady 19
94-102 ód;
sekretariat - pok. 210
Termin otwarcia ofert: 28.07.2016 godzina 11:30
miejsce: ZUK - pok. 212.
IV.4.5) Termin zwizania ofert: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu skadania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczce finansowania projektu/programu ze rodków Unii Europejskiej:
Zamawiajcy przewiduje równie w najbliszym czasie kontynuacj postpowania dotyczcego niniejszego obiektu budowlanego w czciach dotyczcych robót brukarskich i stolarki w niskiej czci prawej oficyny.
IV.4.17) Czy przewiduje si uniewanienie postpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania rodków pochodzcych z budetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajcych zwrotowi rodków z pomocy udzielonej przez pastwa czonkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miay by przeznaczone na sfinansowanie caoci lub czci zamówienia: nie
ZACZNIK I - INFORMACJE DOTYCZCE OFERT CZʦCIOWYCH
CZʦ Nr: 1
NAZWA: Dostawa i monta stolarki okiennej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkoci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegajca na dostawie i montau nowej drewnianej stolarki okiennej dla potrzeb remontowanej nieruchomoci przy ul. Piotrkowskiej 243 w odzi (prawa i lewa oficyna) zgodnie z zakresem, ilociami i pozostaymi warunkami okrelonymi w specyfikacji
i wzorze umowy.
2) Wspólny Sownik Zamówie (CPV): 45.42.11.30-4, 45.42.21.00-2, 45.40.00.00-1, 45.42.00.00-7, 45.45.30.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczcie: 22.09.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwizane z przedmiotem zamówienia:
1. Cena - 90
2. Okres gwarancji - 10
CZʦ Nr: 2
NAZWA: Dostawa i monta stolarki drzwiowej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkoci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegajca na dostawie i montau nowej drewnianej stolarki drzwiowej dla potrzeb remontowanej nieruchomoci przy ul. Piotrkowskiej 243 w odzi (prawa i lewa oficyna) zgodnie z zakresem, ilociami i pozostaymi warunkami okrelonymi
w specyfikacji i wzorze umowy.
2) Wspólny Sownik Zamówie (CPV): 45.42.21.00-2, 45.42.00.00-7, 45.40.00.00-1, 45.45.30.00-7.
3) Czas trwania lub termin wykonania: Rozpoczcie: 24.10.2016.
4) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwizane z przedmiotem zamówienia:
1. Cena - 90
2. Okres gwarancji - 10