ódzki Zakad Usug Komunalnych, dziaajc na podstawie art. 93 ust. 3 pkt 2) ustawy Prawo zamówie publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015, poz. 2164) zwanej dalej „Pzp”, informuje o uniewanieniu postpowania nr 2/2016 na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7), gdy jest ono obarczone niemoliw do usunicia wad, uniemoliwiajc zawarcie niepodlegajcej uniewanieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, wynikajc z dokonania przez zamawiajcego czynnoci z naruszeniem art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp.
Uzasadnienie
Po wyborze oferty najkorzystniejszej od jednego z Wykonawców biorcych udzia w postpowaniu w dniu 25.05.2016 r. Zamawiajcy powzi informacj o niezgodnej z przepisami ustawy czynnoci podjtej przez niego lub zaniechaniu czynnoci, do której jest on zobowizany na podstawie ustawy, na które nie przysuguje odwoanie na podstawie art. 180 ust. 2.
Zamawiajcy uznajc zasadno przekazanej informacji powtórzy czynno badania i oceny kolejnej oferty oraz dokonania ponownego wyboru oferty najkorzystniejszej.
W dniu 30.05.br. Zamawiajcy otrzyma wniosek od kolejnego Wykonawcy o odrzucenie dwóch ofert pozostaych w rankingu firm, w tym oferty wybranej jako najkorzystniejszej, zarzucajcych niezgodno treci zoonych ofert z zapisami specyfikacji.
Po dogbnej analizie i powtórzeniu czynnoci badania wszystkich ofert Zamawiajcy stwierdzi, i opis przedmiotu zamówienia bdcy elementem znaczcym i warunkujcym zoenie prawidowej, niepodlegajcej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców nie by na tyle precyzyjny i jednoznaczny, i mia on wpyw na waciwe sporzdzenie ofert, a tym samym uniemoliwi ich porównanie przez Zamawiajcego oraz spowodowa uzasadnione zarzuty Wykonawców.
Stwierdzajc, i modyfikacja treci specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie moe nastpi na tym etapie postpowania, a zamieszczone w niej wczeniej zapisy zostay wprowadzone nie do jednoznacznie przez Zamawiajcego co doprowadzio do rónej ich interpretacji (w odniesieniu do niektórych materiaów oraz samej konstrukcji formularza cenowego i sposobu jego wypeniania), a tym samym uniemoliwio równe traktowanie wykonawców, Zamawiajcy zgodnie z dyspozycj art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówie publicznych uniewania postpowanie o udzielenie zamówienia, poniewa jest ono obarczone niemoliw do usunicia wad uniemoliwiajc zawarcie niepodlegajcej uniewanieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wskaza naley take, i Zamawiajcy jako jednostka sektora finansów publicznych jest zobligowany do uniewanienia postpowania w kadym przypadku, w którym powstanie podstawa do jego uniewanienia uregulowana w przepisie art. 93 ust. 1 Ustawy Prawo zamówie publicznych, bowiem zaniechanie czynnoci uniewanienia powoduje powstanie odpowiedzialnoci kierownika Zamawiajcego z tytuu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
Majc na wzgldzie powysze postanowiono jak na wstpie.
Jednoczenie informujemy, e po dokonaniu niezbdnych modyfikacji Zamawiajcy w najbliszym czasie ponownie ogosi przetarg na dostaw materiaów elektrycznych majc na uwadze, aby opisa przedmiot zamówienia w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w sposób jasny, zrozumiay i wyczerpujcy, tak aby wykonawcy nie mieli wtpliwoci jaki produkt mog zaoferowa (patrz: art. 29 ust. 1 ustawy Prawo zamówie publicznych), ale jednoczenie, aby ten sposób opisu nie utrudnia uczciwej konkurencji.