ódzki Zakad Usug Komunalnych informuje o wszczciu postpowania
pn. BUDOWA PARKINGU DLA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I AUTOKARÓW – UL. KARPIA (nr postp. 10 /2015).
Informacja o powyszym zostaa zamieszczona w BZP:
ód: Budowa parkingu dla samochodów osobowych i autokarów - ul. Karpia
Numer ogoszenia: 195780 - 2015; data zamieszczenia: 31.07.2015
OGOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogoszenia: obowizkowe.
Ogoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJCY
I. 1) NAZWA I ADRES: ódzki Zakad Usug Komunalnych , ul. Nowe Sady 19, 94-102 ód, woj. ódzkie.
Adres strony internetowej zamawiajcego: www.lzuk.lodz.pl;
Adres korespondencyjny Zakadu : zaklad@lzuk.lodz.pl
Adres korespondencyjny Dziau Zamówie Publicznych: przetargi@lzuk.lodz.plI. 2) RODZAJ ZAMAWIAJCEGO: Administracja samorzdowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRELENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiajcego: Budowa parkingu dla samochodów osobowych i autokarów - ul. Karpia.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Okrelenie przedmiotu oraz wielkoci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie II etapu budowy ogólnodostpnego parkingu dla samochodów osobowych i autokarów przy ul. Karpia 29-65 w odzi zgodnie z kosztorysem nakadczym oraz projektem budowlano-wykonawczym opracowanym przez Drogow pracowni projektow Jerzy Dubowski w ramach zadania inwestycyjnego. Zakres rzeczowy prac obejmuje: a)wykonanie profilowania podoa pod warstwy konstrukcyjne, b)ustawienie krawników betonowych, c)drogi manewrowe z kostki betonowej na podbudowie z gruzu betonowego, d)miejsca postojowe z pyt aurowych, e)roboty drogowe asfaltowe, f)roboty ziemne dodatkowe, g)organizacj pionow ruchu, h)obsug geodezyjn..
II.1.5) NIE przewiduje si udzielenia zamówie uzupeniajcych
1.6) Wspólny Sownik Zamówie (CPV): 45.23.31.24-4.
II.1.7) Czy dopuszcza si zoenie oferty czciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza si zoenie oferty wariantowej: nie.
II.1.9) Zamawiajcy nie dopuszcza skadania ofert równowanych.
II.1.10) Zamawiajcy nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakoczenie: 12.10.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAU W POSTPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPENIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okrelonej dziaalnoci lub czynnoci, jeeli przepisy prawa nakadaj obowizek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny speniania tego warunku
Wykonawca potwierdza spenienie tego warunku poprzez zoenie owiadczenia
o spenianiu warunków udziau w postpowaniu w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz odpowiednich dokumentów.
Ocena speniania przedstawionego powyej warunku zostanie dokonana na podstawie zoonych owiadcze i dokumentów, wg formuy : spenia - nie spenia.
III.3.2) Wiedza i dowiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny speniania tego warunku
Warunkiem jest naleyte wykonanie robót budowlanych rodzajowo porównywalnych
z przedmiotem zamówienia tj. obejmujcych budow parkingu lub budow/remont nawierzchni drogi o cznej wartoci nie mniejszej ni 200 tys. z brutto w cigu roku
w okresie piciu lat przed dniem wszczcia postpowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeeli okres dziaalnoci jest krótszy - w tym okresie.
Wykonawca potwierdza spenienie tego warunku poprzez zoenie owiadczenia na druku stanowicym zacznik do SIWZ oraz potwierdzenie go dokumentami wiadczcymi
o naleytym wykonaniu przedmiotowych robót.
Ocena speniania przedstawionego powyej warunku zostanie dokonana na podstawie zoonych dokumentów i owiadcze, wg formuy : spenia - nie spenia.
III.3.3) Potencja techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny speniania tego warunku
Warunkiem jest posiadanie sprztu w iloci i rodzaju niezbdnym do wykonania zamówienia. Wykonawca potwierdza spenienie tego warunku poprzez zoenie owiadczenia
o spenianiu warunków udziau w postpowaniu w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. oraz na formularzu ofertowym. Ocena speniania przedstawionego powyej warunku zostanie dokonana na podstawie zoonych owiadcze, wg formuy : spenia - nie spenia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny speniania tego warunku
Posiadanie odpowiedniej iloci osób niezbdnych do naleytego i terminowego wykonania niniejszego zamówienia.
Osoba przewidziana do penienia funkcji kierownika robót drogowych winna posiada wymagane przez Ustaw Prawo budowlane odpowiednie uprawnienia bez ogranicze do penienia w/w samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz by wpisana na list czonków waciwej izby samorzdu zawodowego.
Wykonawca potwierdza spenienie tego warunku poprzez zoenie owiadczenia
o spenianiu warunków udziau w postpowaniu w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. oraz podpisujc stosowne owiadczenie na formularzu ofertowym stanowice zacznik do SIWZ. Ocena speniania przedstawionego powyej warunku zostanie dokonana na podstawie zoonych owiadcze, wg formuy: spenia - nie spenia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny speniania tego warunku
Warunkiem jest posiadanie ubezpieczenia OC od prowadzonej dziaalnoci na kwot min. 150 tys. z,
Jeeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie moe przedstawi danego dokumentu, moe przedstawi inny dokument potwierdzajcy, e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialnoci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaalnoci zwizanej z przedmiotem zamówienia. Ocena speniania przedstawionego powyej warunku zostanie dokonana na podstawie zoonych dokumentów , wg formuy : spenia - nie spenia.
III.4) INFORMACJA O OWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ DOSTARCZY WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPENIANIA WARUNKÓW UDZIAU W POSTPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania speniania przez wykonawc warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz owiadczenia o spenianiu warunków udziau w postpowaniu naley przedoy:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich piciu lat przed upywem terminu skadania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziau w postpowaniu, a jeeli okres prowadzenia dziaalnoci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju
i wartoci, daty i miejsca wykonania oraz z zaczeniem dowodów dotyczcych najwaniejszych robót, okrelajcych, czy roboty te zostay wykonane w sposób naleyty oraz wskazujcych, czy zostay wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidowo ukoczone;
owiadczenie, e osoby, które bd uczestniczy w wykonywaniu zamówienia, posiadaj wymagane uprawnienia, jeeli ustawy nakadaj obowizek posiadania takich uprawnie;
opacon polis, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzajcy, e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialnoci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaalnoci zwizanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powoujcy si przy wykazywaniu spenienia warunków udziau
w postpowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkada nastpujce dokumenty dotyczce podmiotów, zasobami których bdzie dysponowa wykonawca:
opacon polis, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzajcy, e inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialnoci cywilnej w zakresie prowadzonej dziaalnoci zwizanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, naley przedoy:
owiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z waciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dziaalnoci gospodarczej, jeeli odrbne przepisy wymagaj wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wczeniej ni 6 miesicy przed upywem terminu skadania wniosków o dopuszczenie do udziau w postpowaniu o udzielenie zamówienia albo skadania ofert;
wykonawca powoujcy si przy wykazywaniu speniania warunków udziau w postpowaniu na zasoby innych podmiotów, które bd bray udzia w realizacji czci zamówienia, przedkada take dokumenty dotyczce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okrelonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeeli wykonawca ma siedzib lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzib lub miejsce zamieszkania potwierdzajcy, e:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogoszono upadoci - wystawiony nie wczeniej ni 6 miesicy przed upywem terminu skadania wniosków o dopuszczenie do udziau w postpowaniu o udzielenie zamówienia albo skadania ofert;
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania si o zamówienie - wystawiony nie wczeniej ni 6 miesicy przed upywem terminu skadania wniosków o dopuszczenie do udziau w postpowaniu o udzielenie zamówienia albo skadania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczce przynalenoci do tej samej grupy kapitaowej
lista podmiotów nalecych do tej samej grupy kapitaowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, e nie naley do grupy kapitaowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJCYCH, E OFEROWANE DOSTAWY, USUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJ OKRELONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, e oferowane roboty budowlane, dostawy lub usugi odpowiadaj okrelonym wymaganiom naley przedoy:
inne dokumenty
Wbudowane materiay musz odpowiada co do jakoci wymogom dla wyrobów dopuszczonych do obrotu w budownictwie zgodnie z ustaw z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity Dz.U.2014 poz.883) oraz wymogom okrelonym w dokumentacjach projektowych i Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. Na potwierdzenie powyszego wybrany Wykonawca zobowizany jest przechowywa na budowie dokumenty potwierdzajce zgodno wbudowanych materiaów z ustaw, dokumentacjami projektowymi i Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz zaczy je po zrealizowaniu robót do faktury.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria zwizane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 97
2 - Okres gwarancji jakoci - 3
IV.2.2) przeprowadzona bdzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której bdzie prowadzona: nie dotyczy
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje si istotne zmiany postanowie zawartej umowy w stosunku do treci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowie umowy oraz okrelenie warunków zmian
1. Zmiana treci umowy moe nastpi wycznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówie publicznych i pod rygorem niewanoci wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony.
2.Strony maj prawo do przeduenia terminu zakoczenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których bdzie zagroone dotrzymanie terminu zakoczenia robót, w nastpujcych sytuacjach typu:
a)konieczno przesunicia terminu przekazania placu budowy,
b)udzielenie zamówie dodatkowych, których wykonanie wpywa na zmian terminu wykonania zamówienia podstawowego,
c)okolicznoci zaistniae w trakcie realizacji przedmiotu umowy tj. niekorzystne warunki atmosferyczne uniemoliwiajce prawidowe wykonanie robót (w szczególnoci z powodu technologii realizacji prac okrelonej: Umow, normami lub innymi przepisami, wymagajcej konkretnych warunków atmosferycznych, jeeli konieczno wykonania prac w tym okresie nie jest nastpstwem okolicznoci, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialno), archeologiczne, geologiczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury, utrudniajce lub uniemoliwiajce terminowe wykonanie przedmiotu polecenia,
d)wystpienie siy wyszej uniemoliwiajcej wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z jej postanowieniami. ( - Sia wysza jest to zdarzenie, którego strony nie mogy przewidzie, któremu nie mogy zapobiec, ani nie mog przeciwdziaa, a które uniemoliwia Wykonawcy wykonanie w czci lub w caoci jego zobowiza).
3.Strony maj prawo zmiany zakresu przedmiotu zamówienia okrelonego w § 2 oraz sposobu (technologii) wykonania przedmiotu zamówienia, niepowodujca zmiany istotnego zakresu przedmiotu zamówienia, przy czym w/w zmiana spowodowana moe by okolicznociami zaistniaymi w trakcie realizacji robót tj. zmiana dokumentacji projektowej, zaistniae warunki faktyczne na terenie budowy, wpywajce na zakres lub sposób (technologi) wykonania przedmiotu polecenia tj. niekorzystne warunki atmosferyczne, archeologiczne, geologiczne, hydrologiczne, kolizje z sieciami infrastruktury,
4.Dodatkowo Zamawiajcy moe wyrazi zgod na dokonanie zmian postanowie zawartej umowy w stosunku do treci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
w sytuacji:
a)zmiana jest nieistotna,
b) ustawowej zmiany stawek podatkowych (VAT) w okresie obowizywania umowy, c)zmiany powszechnie obowizujcych przepisów prawa
-jeeli zmiany te bd miay wpyw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawc,
d) zmiany osób, o których mowa w § 8 umowy w przypadkach: mierci, choroby lub zdarze losowych, niewywizywania si tych osób z obowizków wynikajcych z umowy oraz gdy konieczno zmiany wynika z przyczyn niezalenych od stron (np. rezygnacja),
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostpna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.lzuk.lodz.pl/17/images/docs/2015_10_siwz.pdf
Specyfikacj istotnych warunków zamówienia mona uzyska pod adresem: ódzki Zakad Usug Komunalnych ul. Nowe Sady 19 94-102 ód Dzia Zamówie Publicznych - pok. 215
IV.4.4) Termin skadania ofert: 19.08.2015 godzina 11:00,
ódzki Zakad Usug Komunalnych
ul. Nowe Sady 19
94-102 ód Sekretariat - pok. 210
Termin otwarcia ofert: 19.08.2015 godzina 11:30
miejsce: ZUK - pok. 212.
IV.4.5) Termin zwizania ofert: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu skadania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje si uniewanienie postpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania rodków pochodzcych z budetu Unii Europejskiej oraz niepodlegajcych zwrotowi rodków z pomocy udzielonej przez pastwa czonkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miay by przeznaczone na sfinansowanie caoci lub czci zamówienia: nie